• Świetlica klas 1 czynna jest w godzinach 6:30 - 16:00

          Nauczyciele:

          • mgr Kujawiak Marzena
          • mgr Dzikowska Dorota
          • mgr Kubacka Iwona
          • mgr Budny Andrzej
          • mgr Kołodziejska Małgorzata
          • Czarnecka Katarzyna

                  Celem działania naszej Świetlicy jest zapewnienie opieki uczniom przed lekcjami oraz po ich zakończeniu w bezpiecznym, miłym otoczeniu oraz stworzenie warunków do wypoczynku, relaksu i do odrobienia zadań domowych.

                  Świetlica pracuje według rocznego planu pracy opracowanego w oparciu o aktualny plan pracy Szkoły. Realizowany jest on w formie tematów tygodniowych, które dotyczą najbliższego otoczenia dzieci, rodziny, szkoły, kolegów.

                  Zabawa to obok nauki podstawowa forma aktywności dzieci. Dlatego też uczniowie mają czas na dowolne zabawy zgodne z własnymi upodobaniami. Właściwie dobrane, odpowiednio zorganizowane gry i zabawy wzbogacają świadomość dzieci, kształtują różnorakie umiejętności.

                  Szczególną uwagę na zajęciach świetlicowych zwracamy na kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej.

                  Wśród wielu różnorodnych form zajęć świetlicowych najbardziej lubianymi przez dzieci są zajęcia o charakterze plastyczno- technicznym oraz zabawy ruchowe.

                  Nasze zajęcia uwzględniają konieczność odpoczynku psychicznego po wysiłku umysłowym na lekcjach. Dzieci mają czas na swobodne zabawy, korzystając z zabawek, klocków, gier planszowych.

                  Pomagamy dzieciom w odrabianiu prac domowych, utrwalamy wiadomości, prowadzimy zajęcia wyrównawcze z dziećmi słabszymi w nauce.

                  Organizujemy różnorodne konkursy np. plastyczne, muzyczne.

                  Dzieci chętnie uczestniczą w Imprezach kulturalno-rozrywkowych. Dużo radości dostarczają dzieciom zajęcia ruchowe na powietrzu lub sali gimnastycznej.                

                  W naszej Świetlicy dzieci są bezpieczne i zadowolone.

                 

          Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy.

           

          1.   Organizacja pracy świetlicy:

          ·   zapoznanie z regulaminem świetlicy,

          ·   ustalenie norm obowiązujących w świetlicy,

          ·   integracja zespołu, poznanie praw i obowiązków świetliczanina.

          2.   Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków:

          ·       kształtowanie właściwego zachowania się w miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych,

          ·       wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie,

          ·       wyrabianie właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów,

          ·       wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole,

          ·       kształtowanie właściwego stosunku do mienia szkolnego oraz własności prywatnej,

          ·       dbanie o estetykę i porządek w świetlicy i w szkole,

           ·       ukazywanie sposobów kulturalnego zachowania się wobec innych, zachowania się przy stole,

          ·       wyrabianie prawidłowych nawyków w zakresie czynnego wypoczynku,

          ·       dbanie o dobry wizerunek wychowanka świetlicy szkolnej,

          ·       rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych,

          ·       kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi,

          ·       nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

          3. Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym:

          ·       zorganizowanie warunków i zapewnienie stałego czasu na odrabianie zadań i naukę w rozkładzie dnia świetlicy,

          ·       pomoc w odrabianiu lekcji,

          ·       dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu,

          ·   wyrabianie umiejętności spostrzegania i wyciągania wniosków,

          ·   rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się,

          ·   organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci,

          ·   stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie.

          4. Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć:

          ·    plastycznych - poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych,

          ·    organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych;

          ·    czytelniczo-medialnych - udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych w szkole (zabawy, apele, uroczystości, mikołajki, andrzejki), świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych, współpraca z biblioteką szkolną, miejską,

          ·       hobbystycznych,

          ·       sportowo-zabawowych.

          5.   Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych:

          • uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych,
          • wykonywanie gazetek i wystaw okolicznościowych,
          • poznanie tradycji szkoły i jej patrona,
          • organizowanie i udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych według kalendarza imprez.

          6.   Edukacja ekologiczna.

          • wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka na środowisko naturalne,
          • wyrabianie nawyków segregowania śmieci,
          • udział w akcjach: np. „Sprzątanie świata", „Dzień Ziemi" i innych tego typu.

          7.       Edukacja prozdrowotna:

          • wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (organizowanie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu i w sali gimnastycznej).
          • wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie się).
          • rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój.

          8.        Edukacja czytelnicza i medialna:

          • czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych,
          • rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem,
          • współpraca z biblioteką szkolną przy organizowaniu imprez związanych z książką.

          Plan zajęć:

          • zajęcia relaksacyjne,
          • odrabianie pracy domowej,
          • gry i zabawy integracyjne,
          • zajęcia artystyczne (techniczne, plastyczne, muzyczne, teatralne),
          • czytanie ze zrozumieniem,
          • zajęcia ruchowe (ćwiczenia ogólnorozwojowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu, w sali gimnastycznej),
          • konkursy, zagadki, krzyżówki, rebusy,
          • gry edukacyjne i planszowe,
          • zajęcia wynikające z planu świetlicy szkolnej,
          • oglądanie filmów edukacyjnych.