Komunikat
,, W związku z możliwością korzystania z narzędzi umożliwiających nauczycielom, uczniom i rodzicom komunikację, dzielenie się informacjami i koordynację działań w jednym miejscu (Centralna platforma komunikacyjna- dane w zakresie- imiona i nazwiska, adresy mailowe, dane niezbędne do logowania, a w przypadku korzystania z lekcji on-line obraz z kamery – wizerunek oraz dźwięk -wizerunek głosowy) zapewnionych przez dostawcę usług – narzędzia w ramach pakietu Microsoft Teams na podstawie zawartych umów obejmujących powierzenie przetwarzanie danych, Państwa dane mogą być przekazywane do państwa trzeciego poza Europejski Obszar Gospodarczy (USA). W takim przypadku Państwa dane są odpowiednio zabezpieczone, co gwarantuje dostawca usługi - wpisany na listę podmiotów certyfikowanych, gwarantując bezpieczeństwo danych.
W związku z decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej dotyczącą Data Privacy Framework uznać należy, że przekazywanie danych osobowych do podmiotów certyfikowanych, którym jest wskazana firma następować będzie w ramach art. 45 ust. 1 RODO.,,
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych użytkowników na portalu społecznościowym Facebook
-
Administratorem Państwa danych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, zsm@golub-dobrzyn.pl
-
Państwa dane będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora – art. 6 ust. 1 lit. f Rodo- prowadzenie strony- fanpage’a szkoły w celu promocji, komunikacji i budowania społeczności, przekazywania informacji, jak również obrona i dochodzenie roszczeń z tym związanych. Dane mogą być również przetwarzane na podstawie udzielanej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody i przez okres do jej wycofania.
-
Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
-
Mają Państwo prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: osoby które dokonały subskrypcji poprzez kliknięcie ikony ,,Lubię to,, lub ,,Obserwuj,, opublikowały swój komentarz pod którymkolwiek z postów zamieszczonych na fanpage’ u.
-
Państwa dane mogą udostępniane przez Administratora danych podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa.
-
Został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można kontaktować się poprzez adres e-mail: iodzsm@golub-dobrzyn.pl.
-
Państwa dane będą przechowywane do momentu zgłoszenia sprzeciwu lub ustania prawnie uzasadnionego interesu, nie dłużej niż ddo czasu przedawnienia roszczeń lub do momentu wycofania zgody, jeśli taka była wyrażona. Dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających fanpage dostępne za pomocą funkcji ,,Facebook Insights,, będą przetwarzane przez czas dostępności tych danych w serwisie Facebook, przez okres wynikający z regulaminu serwisu.
-
Administrator danych nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook z zastosowaniem stosowanych przez Portal zatwierdzonych klauzul umownych.
-
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny.
-
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych w postaci wizerunku w związku z prowadzeniem monitoringu
Administratorem Państwa danych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, zsm@golub-dobrzyn.pl.
2. Państwa dane będą przetwarzane w postaci wizerunku zarejestrowanego przez monitoring w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów, pracowników oraz osób przebywających na terenie placówki oraz zabezpieczenia mienia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit e Rodo w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w zw. z art. 108 a ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203 oraz z 2018 r. poz. 650) art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z Art. 22² ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917) – co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem.
3. Monitoring obejmuje ciągi komunikacyjne, wejścia do placówki, parking oraz teren wokół szkoły.
5. Mają Państwa prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Dane mogą udostępniane przez Administratora danych podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa.
7. Został wyznaczony Inspektor ochrony danych, z którym można kontaktować się poprzez adres e-mail: iodzsm@golub-dobrzyn.pl.
8. Państwa dane od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres nie przekraczający 30 dni.
9. Administrator danych nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
10. Zebrane dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu.
Data publikacji strony internetowej: 2020-05-06. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-05-06.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie po raz ostatni sporządzono dnia: 2020-09-04. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością do strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą wskazaną do kontaktu jest Pan Paweł Szymański, pszymanski@zsmgolubdobrzyn.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 566832026. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnych oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej lub jego elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury postępowania można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu jest jednostką edukacji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu i przedszkolnemu.
Czynny jest 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.00.
Zespół posiada kilka wejść do budynku, a całość działki należącej do Zespołu jest ogrodzona, teren wokół jest utwardzony.
Budynek umiejscowiony jest w sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego, w obszarze zabudowanym. Od strony ul. Żeromskiego znajduje się parking na 17 aut z włączeniem możliwości zaparkowania przez osoby niepełnosprawne.
Zespół Szkół Miejskich w Golubiu Dobrzyniu z siedzibą przy ul. Żeromskiego 11 spełnia podstawowe wymagania zgodne z treścią obowiązujących aktów prawnych, jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Zespół posiada jedno wejście główne, do którego prowadzą schody dostosowane do podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Na tym samym poziomie znajdują się 2 dodatkowe wejścia do budynku, natomiast z poziomu piwnicy 2 kolejne. Budynek wyposażony jest w windę do transportu osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach. Winda daje możliwość wjazdu na każdy poziom budynku za wyjątkiem piwnicy.
Wszystkie korytarze w budynku Zespołu Szkół Miejskich są powierzchniowo i przestrzennie dostosowane do swobodnego poruszania się osób niepełnosprawnych, również na wózkach. Przy każdym z wejść na poziomie wejścia głównego umieszczono tablice informacyjne ilustrujące rozmieszczenie poszczególnych pomieszczeń, dzięki czemu interesanci od samego wejścia mają możliwość zaznajomienia się, jak można poruszać się wewnątrz budynku.
W Zespole na każdym poziomie znajdują się łazienki, żadna nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku znajduje się kuchnia i stołówka, przygotowująca posiłki dla uczniów i pracowników szkoły. Z wejścia głównego kierując się na prawo znajduje się kancelaria, gabinet dyrektora i wicedyrektora. Na tym samym poziomie funkcjonują gabinety pedagogów szkolnych, wicedyrektora klas I-III, pielęgniarki szkolnej i niezależnej jednostki wynajmującej pomieszczenie – Związku Nauczycielstwa Polskiego. Na tym samym poziomie funkcjonuje również hala sportowa. Piętro I i II to w większości pomieszczenia przeznaczone na prowadzenie zajęć szkolnych. Na I piętrze znajdują się także: stołówka, sala gimnastyczna, gabinet psychologa i pokój nauczycielski. Na II piętrze świetlica, biblioteka, sala konferencyjna.
W piwnicy Zespołu funkcjonuje kilka sal lekcyjnych. Poza tym pomieszczenia porządkowe personelu sprzątającego, woźnych, szatnie uczniowskie, dwa pomieszczenia wynajmowane dla jednostek zewnętrznych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem o czym są poinstruowani wszyscy pracownicy jednostki.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacz języka migowego na miejscu lub online.
W Zespole Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Informujemy, że możliwy jest kontakt z Zespołem poprzez przesłanie:
wiadomości e-mail pod adres: zsm@golub-dobrzyn.pl
wiadomości poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.
Szanowni Państwo w związku z rozpoczynającą się nauką w Zespole Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe (uczniowie, rodzice/opiekunowie prawni).
" Szanowni Państwo w celu spełnienia obowiązku informacyjnego z Art. 13 RODO przesyłamy Państwu klauzule RODO do zapoznania się w związku z przetwarzaniem Państwa i Państwa dzieci danych osobowych w wyniku realizacją następujących celów:
- Realizacja obowiązku informacyjnego w związku i zapewnieniem dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo – wychowawczych;
- Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wyróżnianiem uczniów za osiągnięcia edukacyjne na uroczystościach szkolnych
- Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z celem przetwarzania, którym jest realizacja zadań oświatowych, dydaktycznych, wychowawczych, zagwarantowanie dziecku bezpieczeństwa oraz wypełnianie obowiązku dotyczącego uzupełniania i prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej,
- Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z przetwarzaniem danych osobowych zbieranych w związku z obowiązkiem wprowadzenia danych uczniów do ewidencji „Sportowe Talenty,
- Realizacja obowiązku informacyjnego w związku wydaniem legitymacji przedszkolnej/szkolnej.”
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY - OPIEKA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, adres e-mail: zsm@zsmgolubdobrzyn.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo – wychowawczych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Przetwarzanie danych osobowych znajduje podstawę w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) i służy realizacji zadania w interesie publicznym tj. zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo – wychowawczych.
Przesłanką legalizującą przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, dotyczących stanu zdrowia dziecka, jest art. 9 ust. 2 lit. g RODO („przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą”).
-
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. okres nauki dziecka w szkole.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o którym mowa w art. 21 RODO;
- prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do podania danych. Ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3.
- Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tj. dostawca usług hostingu strony internetowej(asc Applied Software Consultants, s.r.o.
NámestieSlobody 11,811 06 Bratislava, Slovakia, EU) , dostawcy usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, dostawca usług informatycznych w zakresie sytemu dziennika elektronicznego (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), Microsoft 365 w związku z korzystaniem z narzędzi do komunikacji i nauki zdalnej, usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Ponadto dane osobowe są ujawniane pielęgniarce (ZOZ Golub-Dobrzyń, Szpital Powiatowy w Golubiu-Dobrzyniu), MZOO w Golubiu Dobrzyniu zapewniająca obsługę księgowo – administracyjną szkoły, dostawcy usług pocztowych w związku z prowadzoną korespondencja drogą listowną. Odbiorcą danych będą również podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa tj. Kuratorium Oświaty, MEiN -w zakresie danych wprowadzanych do SIO.
KLAUZULA INFORMACYJNA - DOKUMENTACJA
-
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, adres e- mail: zsm@zsmgolubdobrzyn.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją zadań oświatowych, dydaktycznych, wychowawczych, zagwarantowaniem dziecku bezpieczeństwa oraz wypełnianiem obowiązku dotyczącego uzupełniania i prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.), ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm. ), aktów wykonawczych do ww. ustaw, w tym rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 50). Podstawą dopuszczalności przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych jest art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj.dokumentacja dzienników lekcyjnych, nauczania indywidualnego, udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dzienników innych zajęć w tym świetlicowych – 5 lat, dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej- 10 lat ; zwolnienia z zajęć WF- 5 lat, zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia - 5 lat; arkusz obserwacji dziecka, arkusz ocen – 50 lat, księgi uczniów i dzieci- 25 lat; ewidencja wydanych świadectw ukończenia szkoły, legitymacji szkolnych, dyplomów – 5 lat, zaświadczeń o szczegółowych wynikach sprawdzianu – 25 lat ; wydawanie duplikatów – 10 lat; uchwały rady pedagogicznej – 25 lat; zwolnienie ze spełniania przez ucznia obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą – 5 lat; ewidencja czytelników biblioteki- 2 lata
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
-
- Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana je podać.
- Odbiorcami danych będą również podmioty przetwarzające dane na zlecenie tj. dostawca usług hostingu strony internetowej(asc Applied Software Consultants, s.r.o.
NámestieSlobody 11,811 06 Bratislava, Slovakia, EU) , dostawca usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin) w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, dostawca usług informatycznych w zakresie sytemu dziennika elektronicznego (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), Microsoft 365 w związku z korzystaniem z narzędzi do komunikacji i nauki zdalnej, usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Ponadto dane osobowe są ujawniane pielęgniarce (ZOZ Golub-Dobrzyń, Szpital Powiatowy w Golubiu-Dobrzyniu), MZOO w Golubiu Dobrzyniu zapewniająca obsługę księgowo – administracyjną szkoły, dostawcy usług pocztowych w związku z prowadzoną korespondencja drogą listowną. Odbiorcą danych będą również podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa tj. Kuratorium Oświaty, MEiN -w zakresie danych wprowadzanych do SIO.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY - WYRÓŻNIENIA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, adres e- mail: zsm@zsmgolubdobrzyn.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wyróżniania uczniów za osiągnięcia edukacyjne na uroczystościach szkolnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Przetwarzanie danych osobowych znajduje podstawę w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.), i służy realizacji zadania w interesie publicznym tj. wspierania wychowawczej roli rodziny, prawa dzieci do wychowania oraz wspierania dziecka w rozwoju ku pełnej dojrzałości w sferze emocjonalnej, intelektualnej i społecznej.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. 50 lat.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o którym mowa w art. 21 RODO;
- prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do podania danych. Ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3.
- Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tj. dostawca usług hostingu strony internetowej(asc Applied Software Consultants, s.r.o.
NámestieSlobody 11,811 06 Bratislava, Slovakia, EU) , dostawcy usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, dostawca usług informatycznych w zakresie sytemu dziennika elektronicznego (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), Microsoft 365 w związku z korzystaniem z narzędzi do komunikacji i nauki zdalnej, usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Ponadto dane osobowe są ujawniane pielęgniarce (ZOZ Golub-Dobrzyń, Szpital Powiatowy w Golubiu-Dobrzyniu), MZOO w Golubiu Dobrzyniu zapewniająca obsługę księgowo – administracyjną szkoły, dostawcy usług pocztowych w związku z prowadzoną korespondencja drogą listowną. Odbiorcą danych będą również podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa tj. Kuratorium Oświaty, MEiN -w zakresie danych wprowadzanych do SIO.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY – SPORTOWE TALENTY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, zsm@zsmgolubdobrzyn.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z wprowadzaniem do ewidencji „Sportowe Talenty”, o której mowa w art. 36a ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2048) danych obejmujących wyniki z testów sprawnościowych oraz datę przeprowadzenia testów sprawnościowych – corocznie niezwłocznie po przeprowadzeniu tych testów oraz danych obejmujących masę ciała i wzrost ucznia – corocznie niezwłocznie po przeprowadzeniu testów sprawnościowych i uzyskaniu tych danych od uczniów albo rodziców niepełnoletniego ucznia, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.). Podstawą dopuszczalności przetwarzania danych szczególnych kategorii jest art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. 5 lat od dnia zakończenia przez ucznia nauki w szkole, w której uzyskał wynik z testów sprawnościowych.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana je podać.
- Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tj. dostawcy usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, dostawca usług informatycznych w zakresie sytemu dziennika elektronicznego (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą udostępniane administratorowi danych gromadzonych w ewidencji „Sportowe talenty”, tj. ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej. Ponadto dane dostawcy usług pocztowych w związku z prowadzoną korespondencja drogą listowną.
Wydanie legitymacji przedszkolnej
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO" informuję, że:
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, adres e- mail: zsm@zsmgolubdobrzyn.pl
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania legitymacji przedszkolnej, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.). W sytuacji, w której Administrator będzie przetwarzać dane osobowe szczególnych kategorii, przesłanką legalizującą przetwarzanie danych osobowych będzie art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. rejestr wydanych legitymacji - 10 lat./ umowy zlecenie wykonania legitymacji – 10 lat, wnioski – 5 lat.
5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
6) Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
8) Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana je podać.
3) Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tj. dostawcy usług hostingu poczty mailowej dostawcy usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin) w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, , dostawcy usług systemów informatycznych wspomagających wytwarzanie legitymacji (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), podmiot któremu zlecono wykonanie legitymacji (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą być ponadto ujawniane dostawcy usług pocztowych w przypadku korespondencji prowadzonej drogą pocztową.
Wydanie legitymacji szkolnej
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO" informuję, że:
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Miejskich w Golubiu-Dobrzyniu reprezentowany przez dyrektora z siedzibą w Golubiu-Dobrzyniu przy ulicy Żeromskiego 11, 87-400 Golub-Dobrzyń, tel. 56-683-20-26 lub 698-558-190, adres e- mail: zsm@zsmgolubdobrzyn.pl.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@zsmgolubdobrzyn.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania legitymacji szkolnej, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.). W sytuacji, w której Administrator będzie przetwarzać dane osobowe szczególnych kategorii, przesłanką legalizującą przetwarzanie danych osobowych będzie art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. rejestr wydanych legitymacji- 10 lat; umowy – zlecenie wykonania legitymacji – 10 lat, wnioski – 5 lat.
5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
6) Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
8) Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana je podać.
9) Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,tj.dostawcy usług hostingu poczty mailowej (home.pl, S.A. ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin) w przypadku korespondencji prowadzonej mailowo, dostawcy usług systemów informatycznych wspomagających wytwarzanie legitymacji (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), podmiot któremu zlecono wykonanie legitymacji (VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław), usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, niszczenia i brakowania dokumentacji oraz nośników danych, usług archiwistycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą być ponadto ujawniane dostawcy usług pocztowych w przypadku korespondencji prowadzonej drogą pocztową.